Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47

UNITED STATES DISTRICT COURT
SOUTHERN DISTRICT OF NEW YORK

LEWIS WILDER, as Trustee for the Lewis
Wilder Revocable Trust, 12/10/2010, and
IRON WORKERS LOCAL UNION NO. 17
PENSION FUND,

Plaintiffs,
and

AVON PENSION FUND, Administered by
Bath & North East Somerset Council,
Individually and on Behalf of All Others
Similarly Situated,

Lead Plaintiff,
Vs.

NEWS CORPORATION, NI GROUP LTD.,
K. RUPERT MURDOCH, JAMES

MURDOCH, LES HINTON and REBEKAH

BROOKS,

Defendants.

Filed 11/30/12 Page 1 of 46

11 CV 4947 (PGG)

ECF Case

Electronically Filed

MEMORANDUM OF LAW IN SUPPORT OF DEFENDANTS
NEWS CORPORATION, NI GROUP LIMITED, K. RUPERT MURDOCH
AND JAMES MURDOCH'S MOTION TO DISMISS THE
CONSOLIDATED AND AMENDED CLASS ACTION COMPLAINT

Jay B. Kasner

Scott D. Musoff

Rachel J. Barnett

SKADDEN, ARPS, SLATE,
MEAGHER & FLOM LLP

Four Times Square

New York, New York 10036

Attorneys for Defendants News
Corporation, NI Group Limited, K. Rupert
Murdoch and James Murdoch



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 2 of 46

TABLE OF CONTENTS

TABLE OF AUTHORITIES ......oiiiiiiiiiiit ettt ettt v
PRELIMINARY STATEMENT .......oiiiiiiitiieiie ettt ettt ettt 1
STATEMENT OF FACTS ...ttt ettt ettt ettt et ebeesnneens 5
A. TRE PATtIES ....eeeeiiie ettt 5
1. News Corp. and NI GIoUp. ....coccuvviieeiiiiiieeeiiiee ettt 5
2. Individual News Corp. Defendants ............cceeeveviiiieeriiiiieeniiiee e, 6
3. Individual defendants formerly employed at NI Group............ccccvvveeennnee. 7
4. PIAINEIEES ¢ e 7
B. Factual Background..............coooiiiiiiiiiiiiii e 7
1. 2007 — News of the World takes action concerning
VOICEMAL] INEETCEPLION. ... teeiieeeteiiiieeeeiiiee et e e et e e e e e e aeeee e 7
2. 2009 — The 2005 "Neville email" ..........cccoovoiiiiiiiiiiiieiieeeeeeeeees 8

3. December 2010 through February 15, 2011 — NI Group acts
promptly upon discovery of new evidence concerning past
VOICEMAT] INEETCEPLION. ....eieiiiiiiieeiiiiie e ettt 9

4. Early April 2011 — NI Group and News Of The World issue

public apologies concerning voicemail interception .............cccceeeeeuvverennn. 11

5. Mid-April 2011 — Plaintiffs purchase News Corp. stocK........cccocueeenneennnn 12

6. July 2011 — Ongoing developments in the investigations ........................ 12

ARGUMENT ...ttt ettt ettt ettt et e et e s et e et esabeesseeenteesnbeesaeeentaeens 14
L. THE PSLRA'S HEIGHTENED PLEADING STANDARDS ... 14

IL. THE ALLEGEDLY OMITTED INFORMATION WAS DISCLOSED
PRIOR TO AND AT THE BEGINNING OF THE PUTATIVE CLASS

I1I. THE ISOLATED AFFIRMATIVE STATEMENTS CHALLENGED
DURING THE PUTATIVE CLASS PERIOD ARE ALSO NOT
ACTIONABLE. ... 19

i



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 3 of 46

IV.  THE PRE-CLASS PERIOD STATEMENTS ARE NOT ACTIONABLE..................... 22

A. There Is No Duty To Correct The Alleged Pre-Class Period
STALEIMENTS.......eeiiiiiiiii et e e 22

B. The News Corp. Defendants and NI Group Had No Duty To

Correct Statements They Did Not MaKe ..........ccccceveiiiiiiiiniiiiieeiiiieeeieee e 23

V. PLAINTIFFS FAIL TO PLEAD PARTICULARIZED FACTS OF

SCIENTER.......oeititiieee ettt ettt ettt et et e et e e enaeeeneeas 25
VI CLAIMS OF MISMANAGEMENT DO NOT STATE A SECURITIES

FRAUD CLAIM ...ttt ettt ettt e snneeeee 32
VII. PLAINTIFFS CANNOT PLEAD TRANSACTION CAUSATION .......ccccvvvvviviiiirininnnns 33
VIII. PLAINTIFFS FAIL TO STATE A SECTION 20(a) CLAIM...........ovvvviiiiiiiiiiiieiieeeeieees 33
IX. NI GROUP SHOULD BE DISMISSED FROM THE ACTION DUE TO

LACK OF PERSONAL JURISDICTION ........coiitiiiitetiieeieeniieeiie et 34
CONCLUSION ...ttt ettt e bedh e b et e eet e et e eabeeeateeteeenbeesnseebeesnseesnneeenne 37

il



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 4 of 46

TABLE OF AUTHORITIES

CASES
Page
Acito v. IMCERA Group, Inc.,
AT F.3d 47 (2d CIr. 1995) et e 14
In re Alpharma Securities Litigation,
372 F.3d 137 (BA Cir. 2004) ..ottt e 29
Andropolis v. Red Robin Gourmet Burgers, Inc.,
505 F. Supp. 2d 662 (D. Col. 2007) ..cceiuuiieiiieeiiieeeiiee ettt 20, 21
Anschutz Corp. v. Merrill Lynch & Co.,
690 F.3d 98 (2d Cir. 2012) ..eeiiiiieiieeeeeeeee 0 S et 3,15
In re Avon Products, Inc. Securities Litigation,
No. 05 Civ. 6803 (LAK)(MHD), 2009 WL 848017 (S.D.N.Y. Feb. 23, 2009).........cccuee..... 15
In re Baesa Securities Litigation,
969 F. Supp. 238 (S.D.N.Y. 1997 it et 29
Ball v. Metallurgie Hoboken-Overpelt, S.A.,
902 F.2d 194 (2d Cir. 1990) ...ueeiiiiie ettt e 34
In re Bank of America Corp. Securities, Derivative, & Emp. Retirement Income
Securities Act (ERISA) Litigation,
No. 09 MD 2058 (PKC), 2012 WL 1353523 (S.D.N.Y. Apr. 12,2012) ccccvverriiiiiienen. 5,18
In re Bausch & Lomb, Inc. Securities Litigation,
592 F. Supp.2d 323 (W.D.N.Y. 2008) ..eeeiuiiiiiiiieeiiee ettt ettt 29
Bayer Schera Pharma AG v. Sandoz, Inc.,
No. 08 Civ. 03710 (PGG), 2009 WL 440381 (S.D.N.Y. Feb. 18, 2009).......ccccveevurernurannn 34
Bensusan Restaurant Corp. v. King,
937 F. Supp. 295 (S.D.N.Y. 1996), aff'd, 126 F.3d 25 (2d Cir. 1997)......eeevviiiiiiiniiiinnecnns 36
Borochoff, v. GlaxoSmithKline PLC,
No. 07 Civ. 5574 (LLS), 2008 WL 2073421 (S.D.N.Y. May 9, 2008),
aff'd sub nom. Avon Pension Fund v. GlaxoSmithKline PLC,
343 F. App'x 671 (2d. Cir. 2009) .....eeiiiiiiiiiiiiiieeeiite et 4,28, 21

v



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 5 of 46

In re Bristol-Myers Squibb Securities Litigation,
312 F. Supp. 2d 549 (S-D.NLY . 2004) . ...ceeieieiieeiee ettt 23

Brown v. E.F. Hutton Group, Inc.,
991 F.2d 1020 (2d Cir. 1993) .ttt 4,33

Campo v. Sears Holdings Corp.,
371 F. ApP'X 212 (2d Cir. 2010) .eeeiieeiiieeiie ettt ettt e sere e 29

Cent. States, Southeast & Southwest Areas Pension Fund v. Reimer Express
World Corp.,

230 F.3d 934 (7Tth Cir. 2000) ...c..viiiiiiiieiiieeeieeeee ettt et e e 35
Chill v. General Electric Co.,

101 F.3d 263 (2d Cir. 1990) ..ottt e 26, 28, 30
Ciresi v. Citicorp,

782 F. Supp. 819 (S.D.N.Y. 1991), aff'd, 956 F.2d 1161 (2d Cir. 1992)........cevvvverririannncnns 16
In re Citigroup, Inc. Securities Litigation,

330 F. Supp. 2d 367 (S.D.N.Y. 2004), aff'd, 165 F. App'x 928 (2d Cir. 2006)................ 30, 32
City of Monroe Emps' Ret. Sys. v. The Hartford Financial Services Group, Inc.,

No. 10 Civ. 2835 (NRB), 2011 WL 4357368 (S.D.N.Y. Sept. 19, 2011) ..cceevvrerurennene 17, 28

City of Philadelphia v. Flemings Cos.,
264 F.3d 1245 (10th Cir. 2001) .oooieeeieeiie ettt 29

City of Pontiac General Emps. Retirement System v. MBIA, Inc.,
637 F.3d 169 (2d Cir. 20T1) oot s 4,33

City of Roseville Emps. Retirement System v. Horizon Lines, Inc.,
686 F. Supp. 2d 404 (D. Del. 2009), aff'd, 442 F. App'x 672
(BA G 20T 1)ttt ettt ettt et e e e ens 20, 21, 29, 32

Cohain v. Klimley,
No. Civ 10584(PGG), 2010 WL 3701362 (S.D.N.Y. Sept. 20, 2010) ..ccveevererrienreeieennnne 23

Credit Lyonnais Sec. (USA), Inc. v. Alcantara,
183 F.3d 151 (2d Cir. 1999) ..ottt et e e e e nneas 34

ECA & Local 134 IBEW Joint Pension Trust of Chic. v. JP Morgan Chase Co.,
553 F.3d 187 (2d Cir. 2009) ...eeueieiieeieeee ettt ettt st e 3,21

Finn v. Smith Barney,
ATT F. APP'X 30 (2d Cir. 2012) c.uiiieiiieeeiieeciieeeite ettt et e e e e e e enbaeesnsaeeenneees 5



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 6 of 46

Frederick v. Mechel OAO,
4TS F. APP'X 353 (2d Cir. 2012) ueeieciiiieeiiee ettt e e e e e enneas 28

Fried v. Lehman Bros. Real Estate Assoc. 111, L.P.,
No. 09 Civ. 9100 (BSJ), 2011 WL 1345097 (S.D.N.Y. Mar. 29, 2011)...ccccoeeeeerrreeeenrnenns 17

Fulton Cnty. Emps. Retirement System v. MGIC Investment Corp.,
675 F.3d 1047 (Tth Cir. 2012) c.eeeeiiieeiieeeee ettt e 24

Garber v. Legg Mason Inc.,
347 F. App'x 665 (2d Cir. 2009)......eiiiiiiiiiieeiiieeeiet ettt 5,18

Ganino v. Citizens Utilities Co.,
228 F.3d 154 (2d Cir. 2000) ....vviieeeiieieeeeeiee et eeee e ee e St e et e e e eetree e e ans 18

Globis Capital Partners, L.P. v. Stonepath Group, Inc.,
241 F. APP'X 832 (3d Cir. 2007) .ueeeeeeeiieeiteeeiee et siiie et eee et esieeentee e sneeenneeeanes 29

Hemming v. Alfin Fragrances, Inc.,
690 F. Supp. 239 (S.D.NLY. 1988). ittt e ittt 30

Ho v. Duoyuan Global Water, Inc.,
No. 10 Civ. 7233 (GBD), 2012 WL 3647043 (S.D.N.Y. Aug. 24, 2012) ................. 23,24, 25

In re IBM Corporate Securities Litigation,
163 F.3d 102 (2d Cir. 2007) c.eeeuieiieiiie ettt ettt e 3,20, 21

In re JP Morgan Auction Rate Sec. (ARS) Market Litigation,
Nos. 10 MD 2157 (PGG), 09 Civ. 6199 (PGG), 2012 WL 1097821
(S.DINLY. Mar. 31, 2012) it 14, 25, 31, 33

Janus Capital Group, Inc. v. First Derivative Traders,
131 S. Cte 2296 (20T 1) et 3,19, 23, 24, 25

Jazini v. Nissan Motor Co.,
148 F.3d 181 (2d Cir. 1998) ..o e e e ae e 35

Kalnit v. Eichler,
264 F.3d 131 (2d Cir. 2001) c.uuveiieeeeiieee e e 26, 27,29

LaSala v. Bank of Cyprus Public Co.,
510 F. Supp. 2d 246 (S-D.N.Y . 2007) . .eeeiiieeiieeieeeiee ettt ettt 30

Lattanzio v. Deloitte & Touche LLP,
476 F.3d 147 (2d Cir. 2007) c.eeveeeeeeiieee e e 3,22,23

vi



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 7 of 46

Lentell v. Merrill Lynch & Co.,
396 F.3d 161 (2d Cir. 2005) c..eeeeiieeieieiie ettt ettt sttt et st 14, 33

Lindblom v. Mobile Telecomms. Techs. Corp.,
985 F. Supp. 161 (D.D.C. 1997) .ciiiiiiiieiieee et 20, 25, 30

In re Loral Space & Commc'ns Ltd. Securities Litigation,
No. 01 Civ. 4388(JGK), 2004 WL 376442 (S.D.N.Y. Feb. 27,2004) .....ccccceevvreeniieaninennn 27

Madison Models, Inc. v. Casta,
No. 01 Civ. 9323 (LTS)(THK), 2003 WL 21978628
(S.DINLY. AUZ. 20, 2003)...eiieeiiieeiieeeitee ettt e ettt e et e e st e e e tbeeesasaeesabeeessbeeesnseeesnsaeeanneeens 35

In re Openwave System Securities Litigation,
528 F. Supp. 2d 236 (S.D.NLY . 2007) . cueeeeeiiieeiiie et ettt 23

Oughtred v. ETrade Fin. Corp.,
No. 08 Civ. 3295 (SHS), 2011 WL 1210198 (S.D.N.Y. Mar. 31, 2011)...cccceeeriierrieiiennene 30

In re PXRE Group, Ltd., Securities Litigation,
600 F. Supp. 2d 510 (S.D.N.Y. 2009), aff'd sub nom. Condra v. PXRE Group,
Ltd., 357 F. App'X 393 (2d Cir. 2009)......comueiiiiieiieeeeee ettt 31

Pathfinder Mgmt., Inc. v. Mayne Pharma, Inc.,
No. 06-2204 (WIM), 2009 WL 4250061 (D.N.J. Nov. 25, 2009)........cccoeerieerrienreaieennenne. 29

Pathfinder Mgmt. v. Mayne Pharma PTY,
No. 06-CV-2204 (WIM), 2008 WL 3192563 (D.N.J. Aug. 5, 2008)....ccveeveerrienreaiiennnenne 35

In re Pfizer, Inc. Securities Litigation,
538 F. Supp. 2d 621 (S.D.NLY. 2008)....ccuiieiiiiiieiiieieeeie ettt 18

In re Progress Energy, Inc.,
371 F. Supp. 2d 548 (S.D.NLY. 2005)....ciiuiiiiiieiieniie ettt 17

Pugh v. Tribune Co.,
521 F.3d 686 (7th Cir. 2008) ......eeueiiieiiiiieieeiieeiieeteete e 30, 31, 32

Raab v. General Physics Corp.,
4 F.3d 286 (Ath Cir. 1993) .ttt ettt ettt 24

Rapoport v. Asia Electrics Holding Co.,
88 F. Supp. 2d 179 (S.D.N.Y. 2000).....ccuiiiieiiniiinieeie ettt 25

vii



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 8 of 46

Realuyo v. Villa Abrille,
No. 01 Civ. 10158 (JGK), 2003 WL 21537754 (S.D.N.Y. July 8, 2003), aff'd,
93 F. APP'X 297 (2d Cir. 2004) ....eieiieeieeiee ettt ettt sttt et aee s 36

In re Rhodia S.A. Securities Litigation,
531 F. Supp. 2d 527 (S-D.NLY . 2007) ccueeeeiieeiie ettt ettt e 34

Rombach v. Chang,
355 F.3d 164 (2d Cir. 2004) c..eeeeieeiie ettt ettt et 16

SRM Global Fund L.P. v. Countrywide Fin. Corp.,
No. 09 Civ. 5064 (RMB), 2010 WL 2473595 (S.D.N.Y. June 17, 2010), aff'd,

448 F. APP'X 116 (2d Cir. 20T 1) cueieiieeiieeieeee ettt 17
Santa Fe Industrial, Inc. v. Green,

A30 U.S. 402 (1977 ettt e St etees e s it e et e s 32
Scottevest, Inc. v. AyeGear Glasgow Ltd.,

No. 12 Civ. 851 (PKC), 2012 WL 1372166 (S.D.N.Y. Apr. 17, 2012)...ccccvrevcrrieerieeennnnnne. 36
In re Sec. Capital Assurance, Ltd. Sec. Litigation,

729 F. Supp. 2d 569 (S.D.N.Y. 2010) . .eeeieieeieeiitee ettt 26
Shields v. Citytrust Bancorp, Inc.,

25 F.3d 1124 (2d Cir. 1994) ..ottt et 27
Slayton v. America Express Co.,

604 F.3d 758 (2d Cir. 2010) .oiieeeitieeiieeiieeiieete ettt ettt 15, 31
Solow v. Citigroup, Inc.,

No. 10 Civ. 2927(RWS), 2012 WL 1813277 (S.D.N.Y. May 18, 2012)....cc0cevvvrrerrnnns 16, 19
Starr v. Georgeson Shareholder, Inc.,

287 F. Supp. 2d 410 (S.D.N.Y. 2003), aff'd, 412 F.3d 103 (2d Cir. 2005)....ccceeervverrearrennne. 17
Tamam v. Fransabank SAL,

677 F. Supp. 2d 720 (S-D.NLY . 2010)cueeeeiieiieeiie ettt 4,34
Tamar v. Mind C.T.1, LTD.,

723 F. Supp. 2d 546 (S.D.N.Y . 2010) cueeieiieiiieiieeiee et 26, 27

Teamsters Allied Benefit Funds v. McGraw,
No. 09 Civ. 140 (PGG), 2010 WL 882883
(S.DNLY. Mar. 11, 2010) ..ceiuiieiieeiieeiieeiie et 3,5, 16, 25, 26, 33

viii



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 9 of 46

Teamsters Local 445 Freight Division Pension Fund v. Dynex Capital Inc.,

531 F.3d 190 (2d Cir. 2008) ....covvieiiiiiieiieeieeeee et

Tellabs, Inc. v. Makor Issues & Rights, Ltd.,

551 U.S. 308, 324 (2007) cvvrrveeeeereeeeeeeee e eeeeseeeeeeses e es e es e e e se e eesee e ee s

United States v. Schiff,

602 F.3d 152 (3d Cir. 2010) c..eeeiiiiiiieiieieeeeeceeee e

In re The Warnaco Grp., Inc. Sec. Litig.,

388 F. Supp. 2d 307, 315 (S.D.N.Y. 2005) eeeiiiiiiiiiiiieiiieieceeeeeeeee e

White v. H & R Block, Inc.,

No. 02 Civ. 8965(MBM), 2004 WL 1698628 (S.D.N.Y. July 28, 2004) ..................

Wilson v. Merrill Lynch & Co,

671 F.3d 120 (2d Cir. 2011) coueeiiiiiiieecece et i

Wood v. Santa Barbara Chamber of Commerce, Inc.,

705 F.2d 1515 (9th G, 1983) wereveeeeeoeeee oo eesdiese e es e ee e e e

In re WorldCom, Inc. Securities Litigation,

No. 02 Civ. 3288 (DLC), 2004 WL 1097786 (S.D.N.Y. May 18, 2004) ..................

In re Yahoo! Inc. Securities Litigation,

No. C 11-02732 CRB, 2012 WL 3282819 (N.D. Cal. Aug. 10, 2012)..........cccuenee.

In re Yukos Oil Co. Securities Litigation,

No. 04 Civ. 5243 (WHP), 2006 WL 3026024 (S.D.N.Y. Oct. 25, 2000)...................

STATUTES

15 ULS.C. §8 78U e e e s e e ee s e e es e ees e seeenn

Federal Rule of Civil Procedure 12(D)(2)......uvvivieeeeeiiiiiiiiieeee e

X



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 10 of 46

Defendants News Corporation ("News Corp."), K. Rupert Murdoch and James
Murdoch (collectively, the "News Corp. Defendants"), and defendant NI Group Limited ("NI
Group"), respectfully submit this memorandum of law in support of their motion to dismiss the
Consolidated and Amended Class Action Complaint (the "Complaint" or "CAC").!

PRELIMINARY STATEMENT

In bringing this action, Plaintiffs seize upon the improper news gathering and
voicemail interception by journalists at a British weekly newspaper, News of the World — which
occurred years ago — and attempt to transform this into a claim for securities fraud by the
newspaper's parent companies, NI Group and News Corp., and certain current and former
officers.” However, that employees engaged in egregious misconduct, even potentially criminal
conduct, does not equate to a claim for securities fraud. This is particularly true here where
Plaintiffs purchased their shares after both the discovery of new evidence of misconduct and the
reopening of internal and criminal investigations were already disclosed.

Plaintiffs allege that Defendants committed securities fraud during five months
between February 15, 2011 and July 18, 2011 (the putative "Class Period") (CAC 4 1) by
allegedly concealing the extent of the improper news gathering through an assertion that the
wrongdoing was committed by one "rogue reporter" who had been convicted and sentenced in
early 2007. (See, e.g., CAC 99 7, 35, 81, 135, 153). But even before the putative Class Period is

alleged to have begun (and months before Plaintiffs purchased News Corp. stock), News of the

NI Group also moves to dismiss under Federal Rule of Civil Procedure 12(b)(2) for lack of
personal jurisdiction, which is addressed infra, Section IX, pp. 34-36.

> News of the World was owned by News Group Newspapers Limited ("NGN"), a subsidiary

of NI Group, which was an indirect subsidiary several layers removed in the corporate chain
from News Corp. (CAC q 24).



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 11 of 46

World and NI Group had publicly disclosed in January 2011 that they had (i) discovered new
evidence of voicemail interception, (ii) reopened an internal investigation, (iii) terminated an
assistant editor based on new evidence, and (iv) voluntarily turned over that evidence to the
authorities with whom they were cooperating who reopened their own investigations. (CAC 99
76-77; Exs. A-F).> And before cither Plaintiff allegedly purchased any News Corp. stock, two
additional journalists had been arrested (Exs. G, H) and, on April 8 and April 10, 2011, NI Group
and News of the World, issued widely publicized apologies, which:

(1) confirmed the discovery of new evidence of journalist misconduct at News
of the World,

(i)  expressed "genuine regret" over the behavior at News of the World,

(i)  disclosed that "[i]t is now apparent that our previous inquiries failed to
uncover important evidence";

(iv)  stated that NI Group will ""continue to co-operate fully" with the Police;
and

(v) explained that an investigation would be ongoing and a program would be
established to compensate victims. (CAC q 152; Exs. I, J).

Faced with these public disclosures, Plaintiffs cobbled together a selective
patchwork of statements about past employee misconduct — most of which were made years
before the start of the Class Period. Plaintiffs combined these statements with conclusory
allegations that they were knowingly false when made and remained "alive and uncorrected"
until July 2011. (See CAC 9 81-134). This theory is internally inconsistent and impermissible
as a matter of law. Moreover, when Plaintiffs' hodgepodge of allegations is scrutinized,
including examining who made each statement and when, it becomes readily apparent that

Plaintiffs fail to allege sufficiently claims under Section 10(b) or 20(a) of the Securities

> Exhibits are attached to the Declaration of Scott D. Musoff dated September 25, 2012.



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 12 of 46

Exchange Act of 1934 (the "Exchange Act"). Plaintiffs do not satisfy the rigorous pleading

requirements under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 (the "PSLRA"). See 15

U.S.C. §§ 78u-4. Plaintiffs' claims should be dismissed for, among others, the following reasons:

The information allegedly concealed — i.e., additional voicemail interception at News of
the World beyond one journalist (see e.g., CAC 99 7, 135) — was disclosed prior to and
throughout the putative Class Period. See Anschutz Corp. v. Merrill Lynch & Co., 690
F.3d 98, 109 (2d Cir. 2012) (public disclosures vitiated 10(b) claim); Wilson v. Merrill
Lynch & Co, 671 F.3d 120, 132 (2d Cir. 2011) (same); In re Yahoo! Inc. Sec. Litig., No.
C 11-02732 CRB, 2012 WL 3282819, at *22-23 (N.D. Cal. Aug. 10, 2012) (no duty to
correct when disclosure was made within reasonable time). Additionally, the random
statements challenged during the putative Class Period do not support a securities fraud
claim. See infra pp. 14-21.

The pre-Class Period statements are not actionable. Plaintiffs devote over fifty
paragraphs of their Complaint to challenging pre-Class Period statements dating back as
far as 2006 (CAC 9 81-134) that are not actionable as a matter of law. See Lattanzio v.
Deloitte & Touche LLP, 476 F.3d 147, 153 (2d Cir. 2007) (reaffirming that "'[a]
defendant . . . is liable only for those statements made during the class period"') (quoting
In re IBM Corporate Sec. Litig., 163 F.3d 102, 107 (2d Cir. 1998)). Moreover, when, as
here, Plaintiffs challenge pre-Class Period statements as having been knowingly false
when made (see, e.g., CAC 99 137-140, 142), they cannot assert an actionable "duty to
correct" securities fraud claim. Lattanzio, 476 F.3d at 153. See infra pp. 22-23.

Plaintiffs' pre-Class Period claims are also premised primarily on statements that were
not made by News Corp. or its officers and are, therefore, also not actionable. See Janus
Capital Grp., Inc. v. First Derivative Traders, 131 S. Ct. 2296, 2302 (2011) (no securities
fraud liability if not maker of statement). Moreover, where, as here, the challenged pre-
Class Period statements were either true when made or merely aspirational, no duty to
correct arose as a matter of law. See, e.g., ECA & Local 134 IBEW Joint Pension Trust
of Chic. v. JP Morgan Chase Co., 553 F.3d 187, 205-06 (2d Cir. 2009) (aspirational
statements not actionable under Section 10(b)). See infra pp. 23-25.

The Complaint also fails to allege particularized facts that give rise to a strong inference
that each Defendant acted with scienter — i.e., with the requisite intent to defraud News
Corp.'s investors during the putative Class Period. See Teamsters Allied Benefit Funds v.
McGraw, No. 09 Civ. 140 (PGG), 2010 WL 882883, at *9 (S.D.N.Y. Mar. 11, 2010)
(Gardephe, J.). Indeed, the January and April 2011 disclosures undercut any inference of
scienter and render Plaintiffs' theory entirely implausible. Neither the News Corp.
Defendants nor NI Group are alleged to have obtained any concrete and personal benefits
sufficient to support a motive theory. Plaintiffs also do not plead with particularity any
specific facts possessed by the News Corp. Defendants or NI Group during the Class
Period regarding misconduct at News of the World that was not already in the public



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 13 of 46

domain by February 2011. See Borochoff, v. GlaxoSmithKline PLC, No. 07 Civ. 5574
(LLS), 2008 WL 2073421, at *8 (S.D.N.Y. May 9, 2008) (Defendants' disclosure of
information "rebuts any intent to defraud by concealing information"), aff'd sub nom.
Avon Pension Fund v. GlaxoSmithKline PLC, 343 F. App'x 671 (2d. Cir. 2009) See infra
pp- 25-32.

Plaintiffs purchased their stock after the allegedly omitted information was disclosed and
cannot, therefore, plead transaction causation (reliance) as a matter of law. See, e.g., City
of Pontiac Gen. Emps. Ret. Sys. v. MBIA, Inc., 637 F.3d 169, 176 (2d Cir. 2011); Brown v.
E.F. Hutton Grp., Inc., 991 F.2d 1020, 1032 (2d Cir. 1993). See infra p. 33.

Plaintiffs failed not only to plead a primary violation of securities laws, they have not
alleged that the News Corp. Defendants or NI Group culpably participated in the alleged
fraud or had sufficient control of any of the statements made to state a Section 20(a)
claim. See In re Yukos Oil Co. Sec. Litig., No. 04 Civ. 5243 (WHP), 2006 WL 3026024,
at *23 (S.D.N.Y. Oct. 25, 2006). See infra p. 33.

Plaintiffs have failed to plead facts sufficient to establish personal jurisdiction over NI
Group, a private United Kingdom corporation. Plaintiffs do not satisfy their burden of
pleading facts showing that NI Group had sufficient minimum contacts to warrant it
being haled into court here. See, e.g., Tamam v. Fransabank SAL, 677 F. Supp. 2d 720,
725 (S.D.N.Y. 2010). See infra pp. 34-36.



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 14 of 46

STATEMENT OF FACTS*
A. The Parties

1. News Corp. and NI Group

News Corp. is a worldwide media conglomerate with its principal executive
offices located in New York, New York. (CAC 9 2, 23). News Corp. is the parent company to
numerous subsidiaries that operate globally in six major industry segments: (1) cable network
programming, (2) filmed entertainment, (3) television, (4) direct broadcast satellite television, (5)
publishing and (6) other assorted media platforms. (See Ex. K at 6, 24-25, 40-45; Ex. L at 2-22,
44-50). News Corp.'s revenues were $33.4 billion for the fiscal year ended June 30, 2011. (Ex.
L at 42, 54). News Corp.'s subsidiaries include such well-known businesses as FOX News,
MyNetwork TV, SKY Italia, Shine Group, National Geographic Channels, Twentieth Century
Fox, Dow Jones, and HarperCollins Publishers. (See Ex. L at 2-21).

News Corp.'s publishing segment alone consists primarily of seven subsidiaries
that operate a worldwide book publishing business and four national newspapers in the United
Kingdom, approximately 146 newspapers in Australia and several newspapers in the United

States (such as The Wall Street Journal and New York Post). (Ex. L at 15-20). Defendant NI

*  The facts are drawn from the Complaint, "together with those 'documents . . . incorporated in

it by reference' and "'matters of which judicial notice may be taken." Wilson, 671 F.3d at 123
(citation omitted). In deciding a motion to dismiss, the court may consider, among other
things, statements or documents incorporated into the complaint by reference. See Teamsters
Allied Benefit Funds, 2010 WL 882883, at *8. Furthermore, on a motion to dismiss the
Court may take judicial notice of the coverage and existence of news articles. See, e.g., Finn
v. Smith Barney, 471 F. App'x 30, 32 (2d Cir. 2012); Garber v. Legg Mason Inc., 347 F.
App'x 665, 669 (2d Cir. 2009); In re Bank of Am. Corp. Sec., Derivative, & Emp. Ret.
Income Sec. Act (ERISA) Litig., No. 09 MD 2058 (PKC), 2012 WL 1353523, at *8 (S.D.N.Y.
Apr. 12, 2012). Well-pled allegations (and not legal conclusions) are deemed true for
purposes of this motion only. Teamsters Allied Benefit Funds, 2010 WL 882883, at *4
(holding that on a motion to dismiss "'[t]hreadbare recitals of the elements of a cause of
action, supported by mere conclusory statements, do not suffice"') (citation omitted).



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 15 of 46

Group, formerly known as News International Limited plc, is a private limited company
incorporated in the United Kingdom, and one of the many subsidiaries within News Corp.'s
publishing segment. (See CAC 9§ 24; Ex. L at 15-18). NI Group, through its subsidiaries,
publishes United Kingdom newspapers, including The Sun, The Times, The Sunday Times and,
until July 10, 2011, News of the World. (CAC q 24; Ex. L at 15). One of those United Kingdom
subsidiaries, News Group Newspapers Limited ("NGN") published News of the World. (Id.)
Thus, News of the World was one of over one hundred newspapers within the global publishing
segment and was owned by NGN, which was several entities down the corporate chain from

News Corp.:

News Corp.

v

NI Group

v

NGN

(publisher of
News of the World)

(CAC 99 23-24; see also Ex. L at 15, Exhibit 21 (List of Subsidiaries) (certain other intervening
subsidiaries omitted from above chart)).

2. Individual News Corp. Defendants

Defendant K. Rupert Murdoch is the Chairman and Chief Executive Officer of
News Corp. and was a member of the board of directors of NI Group. (CAC 4] 25). Defendant
James Murdoch became News Corp.'s Deputy Chief Operating Officer and Chairman and CEO,
International, in March 2011. (CAC 9 26). From December 2007 until March 2011, James
Murdoch was News Corp.'s Chairman and CEO for Europe and Asia and the Executive
Chairman of NI Group. (/d.). He also served on the boards of NGN and NI Group from April

2008 until September 19, 2011 and March 2, 2012, respectively. (/d.).
6



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 16 of 46

3. Individual defendants formerly employed at NI Group

Defendants Les Hinton and Rebekah Brooks were never and are not alleged to
have been officers or directors of News Corp. (CAC 99 27, 28). Mr. Hinton was the CEO of
Dow Jones & Company ("Dow Jones") from December 2007 until shortly before the end of the
Class Period on July 15, 2011. (CAC q27). Before December 2007, Mr. Hinton was Executive
Chairman of NI Group, and he served as an NI Group and NGN board member until January 21,
2008. (Id.). Ms. Brooks was Chief Executive of NI Group from June 2009 until July 15, 2011,
and was a member of the boards of NI Group and NGN from July 23, 2009 to August 8, 2011.
(CAC 9 28). Rebekah Brooks was the editor of News of the World from May 2000 until January
2003. (Id.).

4. Plaintiffs

Plaintiffs Avon Pension Fund and Iron Workers Local Union 17 Pension Fund
were appointed lead plaintiffs by the Court on June 5, 2012. (Docket Entry 31). They seek to
represent a putative class of those who purchased News Corp.'s common stock during the five-
month Class Period from February 15, 2011 to July 18, 2011. (CAC q 1). Plaintiffs purportedly
made their first purchases of News Corp. stock on April 13, 2011 and April 14, 2011,
respectively (Docket Entry 13; CAC 99 21-22) — after NI Group disclosed that it had discovered
further instances of voicemail interception, publicly apologized and established a compensation
program and affer additional journalists had been arrested (Exs A-J).

B. Factual Background
1. 2007 — News of the World takes action concerning voicemail interception

In 2006, the United Kingdom Metropolitan Police ("Police") investigated
voicemail interception after receiving a complaint about an article published by a News of the

World journalist, Clive Goodman. (CAC 94 6, 44). As a result of the investigation, Goodman

7



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 17 of 46

and an independent private investigator, Glen Mulcaire, pled guilty to conspiring to intercept
communications and were sentenced in early 2007. (CAC 9945, 50). News of the World
responded decisively by (i) accepting the resignation of its managing editor, Andy Coulson; (ii)
terminating Goodman, the journalist charged; and (iii) implementing more stringent internal
controls. (CAC 99 50-51, 100; Ex. M at 34 9 2, 3, cited in CAC § 92). At the time, Rupert
Murdoch expressed disdain for such misconduct, stating that "illegal taping by a private
investigator . . . is not part of our culture anywhere in the world." (CAC 9 90).

The United Kingdom House of Commons' Culture, Media and Sport Committee
(the "Committee" or "CCMS") also conducted an inquiry into the matter. (CAC 992). No News
Corp. employees testified before the Committee. Les Hinton, then Executive Chairman of NI
Group, the United Kingdom parent company to News of the World's publisher, NGN, testified
before the Committee. (CAC 99 54, 93). The Committee asked Mr. Hinton whether News of the
World conducted an investigation and if he believed that Goodman was the "only person who
knew what was going on." (CAC 993). In response, Mr. Hinton stated that he "believe[d]
[Goodman] was the only person, but that investigation, under the new editor, continues." (/d.).
The Committee concluded that Mr. Coulson's resignation sent a "clear message" that journalist
misconduct "cannot be tolerated." (Ex. M at 34 §2). Moreover, the Police later described its
work to the Committee as "the most careful investigation by very experienced detectives." (Ex.
N at Ev 378, cited in CAC 4 119). The Police notified certain individuals that their voicemails
may have been intercepted and closed the investigation without filing additional charges. (CAC
19 45, 67).

2. 2009 — The 2005 "Neville email"
On July 8, 2009 — almost two years before the start of the Class Period — The

Guardian newspaper published an article that referenced evidence the Police had seized from Mr.

8



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 18 of 46

Mulcaire's files during their investigation years earlier. (CAC 9 66). British athlete Gordon
Taylor had obtained the evidence from the Police in connection with a civil privacy suit. (CAC
9949, 57). One of the documents was an email dated June 29, 2005 from a News of the World
journalist to Mulcaire with a message stating that it was "for Neville," referencing Neville
Thurlbeck, a reporter at News of the World (the "Neville Email"). (CAC q49). The Neville
Email allegedly included transcribed voicemail messages from the mobile phones of Mr. Taylor
and a woman with whom he worked. (/d.). The Committee re-opened its earlier inquiry into the
News of the World matter and conducted public hearings on this subject on July 14 and 21,
September 2 and 15 0f2009. (CAC 99 64, 108, 115; Ex. N). During those hearings, the Police
told the Committee that they had known about the Neville Email during their earlier
investigation. (CAC 9 116; Ex. N at Ev 358-359). The Police also explained that, despite the
publicity, there was no new evidence that had surfaced to warrant reopening the Police
investigation, and that they stood by their earlier decision to bring no additional charges. (Ex. N
at Ev 358-359, 378).

3. December 2010 through February 15, 2011 — NI Group acts promptly upon
discovery of new evidence concerning past voicemail interception

In December 2010, NI Group was made aware of new evidence that suggested
additional instances of voicemail interception at News of the World of which it was not initially
aware. (CAC 4 77). Based on this, News of the World suspended its assistant editor, lan
Edmondson, and subsequently terminated his employment. (CAC 9 76). More than a month
before the onset of the Class Period, in January 2011, News of the World announced
Edmondson's suspension and NI Group announced that it was conducting a second internal
inquiry into voicemail interception. (Exs. A-C). News of the World also issued public

statements in January 2011, disclosing:



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 19 of 46

A serious allegation has been made about the conduct of a member of the
News of the World staff. We have followed our internal procedures and
we can confirm that this person was suspended from active duties just
before Christmas. The allegation is the subject of litigation and our
internal investigation will take place in tandem with that. If the
conclusion of the investigation or the litigation is that the allegation is
proven, appropriate action will be taken. The News of the World has a
zero tolerance approach to any wrong-doing.

(Ex. A; see also Exs. B-C). NI Group promptly turned the evidence over to the Police and U.K.
prosecutors. NI Group, the Police and the Crown Prosecution Services all opened investigations
into the matter. (CAC 9 77, 152; Exs. D-F).

During this time — again prior to the start of the putative Class Period — the media
covered the "significant new information" NI Group had provided to the Police and the further
investigation of News of the World. (See, e.g., Ex. O, "Met launches new hacking probe," Chris
Greenwood, Daily Post, Jan. 27,2011 ("The new inquiry is one of the most significant
developments in the controversy since the News of the World's royal editor was imprisoned in
2007."); Ex. P, "Phone hacking: the next turn of the screw," Cahal Milmo & Oliver Wright, The
Independent, Jan. 27, 2011 ("The fresh evidence is thought to include emails which could
implicate other executives. ... Mr. Murdoch is said to be furious at the failure of his managers to
end the hacking scandal."); Ex. Q, "Police reopen investigation into hacking at News of the
World," Vikram Dodd, James Robinson & Nicholas Watt, The Guardian, Jan. 27, 2011; Ex. R,
"Metropolitan Police pledges robust phone hacking probe," BBC News, Jan. 27, 2011; see also
Ex. S (sample of over 150 articles)). On February 9, 2011, less than a week before the start of
the putative Class Period, the Police announced that they had begun identifying persons whom
they believed may have had their voicemails intercepted and that they were committed to
conducting a "robust and thorough investigation." (Ex. F). As expected, this announcement

drew continued media focus on the ongoing investigations. (See Ex. T, "Scotland Yard Expands

10



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 20 of 46

its Hacking Inquiry," Graham Bowley, New York Times, Feb. 8, 2011; see also Ex. S). In light
of NI Group and News of the World's own public announcements, the expanded investigations
and this attendant publicity, it is implausible for Plaintiffs to contend that investors from
February 15, 2011 through July 2011 believed that voicemail interception was limited to the
single "rogue reporter" who had been charged and sentenced four years earlier. (CAC 997, 35,
57,70, 81, 95, 127, 135).

4. Early April 2011 — NI Group and News of the World issue public apologies
concerning voicemail interception

The media continued to cover the ongoing investigation throughout February
2011. (See Ex. S). On February 15, 2011, the first day of the Class Period, James Murdoch
allegedly provided News Corp.'s directors with a "'detailed report[] on . . . . [the] status of the
investigation."" (CAC q 146). The new investigations and cooperation with the Police that NGN
had announced in January 2011 bore fruit. On April 5, 2011, the Police announced that it had
made two additional arrests concerning voicemail interception. (Ex. G). That same day, NI
Group issued a press release reiterating its full cooperation with the Police investigation. (Ex. H).
Shortly thereafter, on April 8, 2011, NI Group issued a widely publicized apology, which:

(1) confirmed the discovery of new evidence of journalist misconduct at News
of the World,

(1) expressed "genuine regret" over the behavior at News of the World,

(i)  disclosed that "[i]t is now apparent that our previous inquiries failed to
uncover important evidence";

(iv)  stated that NI Group will "continue to co-operate fully" with the Police;
and

(v) explained that an investigation would be ongoing and a program would be
established to compensate victims.

11



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 21 of 46

(CAC q 152; Ex. I; see also, Ex. U, "British Tabloid Accepts Blame in Cell Hacking, Graham
Bowley, Jo Becker & Ravi Somaiya, New York Times, Apr. 9, 2011 ("Faced with a cascade of
lawsuits and a widening police investigation into illegal hacking of phone messages by the News
of the World tabloid, its parent company on Friday publicly admitted wrongdoing, apologized
and offered to pay damages to some of the people who are alleged to be victims of the paper.");
Ex. V, containing citations to numerous media reports of the apology). Two days later, News of
the World published a second apology. (Ex. J, "Voicemail interception: An apology," News of
the World, Apr. 10, 2011).

5. Mid-April 2011 - Plaintiffs purchase News Corp. stock

After the public disclosure of: (i) the reopening of the investigation in January
2011; (i) the termination of the editor at News of the World; (ii1) the widespread media coverage
of the developing investigations discussing the significant new information and its potential
ramifications with respect to the News of the World matter, (iv) additional arrests of journalists at
News of the World, and (v) the April apologies and admission that there were more people
involved (CAC 9 152; Exs. A-J) — Plaintiffs chose to purchase News Corp. stock. See Docket
Entry 13 (purchasing their shares on April 13 and 14, respectively)).

6. July 2011 — Ongoing developments in the investigations

Media coverage of ongoing developments from the reopening of the investigation
of the News of the World matter continued. (CAC 9 168 (e), 174-186). Plaintiffs cherry-pick
various media reports in July and label them as the "corrective" disclosures that allegedly
affected the market price of News Corp. shares. (CAC 99 135, 176). For instance, Plaintiffs'
alleged primary "corrective" disclosures are July 4, 2011 media reports that identified Milly
Dowler as a victim of voicemail interception in 2002. (CAC 49 11, 174, 178). However, such

news coverage did not "correct" any purported "alive" misinformation, but rather it identified a

12



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 22 of 46

specific, particularly poignant victim of voicemail interception, which emanated from the already
disclosed ongoing investigations. (CAC § 152). Similarly, contemporaneous media coverage of
additional arrests made as the investigation progressed was consistent with, not "corrective" of,
previous disclosures detailing the fact that NI Group had uncovered — and shared with Police —
new evidence of voicemail interception. (CAC qq 181-182). Also, NI Group's announcement on
July 8, 2011 that it was closing News of the World did not "correct" any prior statements; rather,
it timely disclosed a proactive business decision taken in light of the previously announced
investigations. (CAC 99 176, 179). Moreover, Plaintiffs also point to media reports on July 14,
2011 that the Federal Bureau of Investigation had opened an inquiry based on unsubstantiated
media speculation as to possible voicemail interception of 9/11 victims. (CAC § 185). This is
also not a corrective disclosure but rather reports an event — which even if true — had just
occurred. Lastly, the fact that the Police allegedly recanted their own prior representations about
thoroughness of their previous investigations does not and cannot equate to a "correction" of
prior statements allegedly made by.any of the Defendants. (CAC 9§ 186). All of these alleged
statements emanated solely from the ongoing investigations at News of the World — which had

been publicly disclosed prior to the putative Class Period.

13



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 23 of 46

ARGUMENT
PLAINTIFFS' COMPLAINT SHOULD BE DISMISSED
I. THE PSLRA'S HEIGHTENED PLEADING STANDARDS

As the Court is aware, to state a cause of action under Section 10(b) and Rule
10b-5 of the Exchange Act, "a plaintiff must plead that 'in connection with the purchase or sale
of securities, the defendant, acting with scienter, made a false material representation or omitted
to disclose material information and that plaintiff's reliance on defendant's action caused
[plaintiff] injury."" Acito v. IMCERA Grp., Inc., 47 F.3d 47, 52 (2d Cir. 1995) (citation omitted);
see also Lentell v. Merrill Lynch & Co., 396 F.3d 161, 172 (2d Cir. 2005). A plaintiff must also
satisfy the heightened standards of the PSLRA and Federal Rule of Civil Procedure 9(b), which
require that a plaintiff "state with particularity the circumstances constituting fraud" and
establish that each defendant acted with "the required state of mind" to perpetuate such a fraud.
In re JP Morgan Auction Rate Sec. (ARS) Mkt. Litig., Nos. 10 MD 2157 (PGG), 09 Civ. 6199
(PGG), 2012 WL 1097821, at *8-9 (S.D.N.Y. Mar. 31, 2012) (Gardephe, J.) (emphasis added).

I1. THE ALLEGEDLY OMITTED INFORMATION WAS DISCLOSED PRIOR TO
AND AT THE BEGINNING OF THE PUTATIVE CLASS PERIOD

In January 2011, NI Group disclosed that it had provided "significant new
information" Police regarding additional voicemail interception at News of the World and that an
investigation was being reopened, four years after the sentencing of the "one reporter” previously
believed to have been responsible. (Exs. C, E). Hundreds, if not thousands, of articles prior to
the start of the Class Period reported the reopening of the investigation. (See Ex. S, containing
citations to sample media articles) (/d.). Thus, by January 2011, the market knew, among other
things, that: (i) NI Group had uncovered new evidence implicating more journalists in voicemail

interception, (ii) News of the World fired an editor as a result, (iii) U.K. prosecutors expanded

14



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 24 of 46

their interpretation as to what constituted illegal voicemail interception, and (iv) the police had
vowed to conduct a "robust" investigation and to leave "no stone unturned." (See Exs. A-E, O-S).

Then on April 8, 2011, NI Group issued yet another press release reconfirming
the discovery of further evidence of voicemail interception and expressing "genuine regret."
(CAC 9 152). And, NI Group further explained that the investigation would be "on going" and
that it was establishing a program to compensate justifiable claims "fairly and efficiently." (/d.).
Thus, Plaintiffs' theory that the News Corp. Defendants perpetuated a fraud by deliberately
concealing "until July 2011" further evidence of voicemail interception at News of the World is
flatly contradicted by abundant public disclosures prior to, and in the beginning of, the putative
Class Period. (CAC 99 107, 135, 174; Exs. A-J, O-S) See Anschutz Corp., 690 F.3d at 109
(public disclosures vitiated 10(b) claim); Wilson, 671 F.3d at 132 (same); In re Avon Prods., Inc.
Sec. Litig., No. 05 Civ. 6803 (LAK)(MHD), 2009 WL 848017, at *24-25 (S.D.N.Y. Feb. 23,
2009) (no securities fraud given media publicity of alleged misconduct).’

Implicitly recognizing that NI Group's April 8 apology by its plain language
disclosed the very information Plaintiffs allege was omitted, Plaintiffs nonetheless
mischaracterize it as a "misstatement." (CAC 9 153). However, the text of the disclosure belies
Plaintiffs' allegations because the April 8, 2011 press release did not "falsely perpetuate

defendants' rogue reporter cover story." (/d.). Rather, this candid apology fully disclosed that:

Even if the Court were to ignore the hundreds of press reports in early 2011, NI Group's
public apology was promptly made and therefore liability cannot arise given that disclosure
was made within a "reasonable time." In re Yahoo! Inc. Sec. Litig., 2012 WL 3282819, at
*22-23 (no duty to correct; explaining that "'[p]rudent managers conduct inquiries rather than
jump the gun with half-formed stories as soon as a problem comes to their attention"')
(citation omitted). See also Slayton v. Am. Express Co., 604 F.3d 758, 763-64, 774, 777 (2d
Cir. 2010) (affirming dismissal; taking two months to "ascertain and disclose future losses" is
"'both proper and lawful) (citation omitted).

15



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 25 of 46

""It is now apparent that [NI Group's| previous inquiries failed to uncover important
evidence.” (CAC 4 152 (emphasis added); see, e.g., Ex. U, "British Tabloid Accepts Blame in
Cell Hacking, Graham Bowley, Jo Becker & Ravi Somaiya, New York Times, Apr. 9, 2011; Ex.
W, containing citations to numerous media reports of the apology).® To the extent Plaintiffs are
suggesting that NI Group's apology should have disclosed a more negative picture of the News of
the World matter, a company is not obligated to "paint themselves in the most unflattering light
possible." See Solow v. Citigroup, Inc., No. 10 Civ. 2927(RWS), 2012 WL 1813277, at *4
(S.D.N.Y. May 18, 2012); Ciresi v. Citicorp, 782 F. Supp. 819, 823 (S.D.N.Y. 1991) ("[T]he law
does not impose a duty to disclose uncharged, unadjudicated wrongdoing or mismanagement."),
aff'd, 956 F.2d 1161 (2d Cir. 1992).

Plaintiffs' challenge to a handful of statements made during the Class Period also
fails. For example, Plaintiffs allege that in March 2011, the News Corp. Defendants were
allegedly "concealing" further undisclosed instances of voicemail interception at News of the
World. (CAC qq 148-150). But, as Plaintiffs' own allegations and the disclosures upon which
they rely make clear, just the opposite was true. The market and Plaintiffs knew, both prior to

and continuously throughout the putative Class Period, of additional evidence of voicemail

m

Plaintiffs' "'naked assertion" that the April 8 press release "falsely" stated that NI Group was
committed to "ferreting out misconduct within its own ranks" (CAC q 153) is conclusory and
belied by Plaintiffs' own allegations (see, e.g., CAC 99 13, 15, 76-77). Teamsters Allied
Benefit Funds, 2010 WL 882883, at *§ (citation omitted). "[P]laintiffs must do more than
say that the statements in the press releases were false and misleading; they must demonstrate
with specificity why and how that is so." Rombach v. Chang, 355 F.3d 164, 174 (2d Cir.
2004). Similarly, Plaintiffs' allegation that NI Group had "misleadingly" suggested that
"many of the hacking allegations were the result of politically-motivated attacks by persons
unhappy with the editorial positions taken by Murdoch's papers in the U.K." (CAC [ 153) is
neither stated nor suggested in the disclosure. Teamsters Allied Benefit Funds, 2010 WL
882883, at *9 (holding that plaintiffs do not have a "'license to base claims of fraud on
speculation and conclusory allegations') (citation omitted).

16



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 26 of 46

interception at News of the World and that an investigation would be ongoing. Plaintiffs
conveniently ignore the widely publicized reopening of the investigation prior to the Class
Period (Exs. A-F, O-T) — which the media described as "one of the most significant
developments" since the 2007 investigation (Exs. C, O). In any event, the Complaint
acknowledges that the allegedly concealed information was disclosed weeks later by NI Group's
April 8, 2011 apology. (CAC q 152). Thus, as a matter of law, Plaintiffs fail to state an
omission claim. See Fried v. Lehman Bros. Real Estate Assoc. I1I, L.P., No. 09 Civ. 9100 (BSJ),
2011 WL 1345097, at *8 (S.D.N.Y. Mar. 29, 2011) ("Where the allegedly omitted facts are
disclosed to the market, there can be no omission for the purposes of'a securities fraud claim.");
SRM Global Fund L.P. v. Countrywide Fin. Corp., No. 09 Civ. 5064 (RMB), 2010 WL 2473595,
at *8 (S.D.N.Y. June 17, 2010), aff'd, 448 F. App'x 116 (2d Cir. 2011); In re Progress Energy,
Inc., 371 F. Supp. 2d 548, 552 (S.D.N.Y. 2005).

Indeed, NI Group's April 8 disclosure dispels Plaintiffs' theory that it was
unknown until July that misconduct extended beyond a "rogue reporter." (CAC 9 7, 152-53).
See City of Monroe Emps' Ret. Sys. v..The Hartford Fin. Servs. Grp., Inc., No. 10 Civ. 2835
(NRB), 2011 WL 4357368, at *17 (S.D.N.Y. Sept. 19, 2011) ("If defendants were willingly
engaged in a substantial fraud . . ., it would be extremely illogical for them to disclose the
fraudulent numbers at the end of the year."); Starr v. Georgeson S'holder, Inc., 287 F. Supp. 2d
410, 413 (S.D.N.Y. 2003) ("'[S]ecurities laws require disclosure of information that is not
otherwise in the public domain . . . ."") (citations omitted) (emphasis in original), aff'd, 412 F.3d
103 (2d Cir. 2005).

Moreover, even though Plaintiffs cannot state a securities fraud claim because the

purportedly omitted information was in fact disclosed, Plaintiffs' claim still fails when viewed

17



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 27 of 46

through the lens of a "truth on the market" defense. The Court has held on several occasions that
this defense can be grounds for granting a motion to dismiss. See, e.g., White v. H & R Block,
Inc., No. 02 Civ. 8965(MBM), 2004 WL 1698628, at *12 (S.D.N.Y. July 28, 2004) (citing
Ganino v. Citizens Utils. Co., 228 F.3d 154, 167 (2d Cir. 2000)).” See also, e.g., In re Bank of
Am. Corp. Sec., Derivative, & Emp. Ret. Income Sec. Act (ERISA) Litig., 2012 WL 1353523, at
*8; see also In re Pfizer, Inc. Sec. Litig., 538 F. Supp. 2d 621, 632-33 (S.D.N.Y. 2008); In re
Yukos Oil, 2006 WL 3026024, at *22. Here, it is indisputable that the market was inundated
with media reports and news articles, including press releases from NI Group and News of the
World, discussing the allegedly concealed misconduct. See Garber, 347 F. App'x at 668-69 (no
materiality where information was already in public domain as it was disclosed in three
newspaper articles); In re Yukos Oil, 2006 WL 3026024, at *22 (granting dismissal where two
major international newspapers reported on allegedly concealed information and therefore no
reasonable investor could have been misled). Plaintiffs concede as much. (CAC 9§ 168(e)
(alleging "developments in the phone hacking scandal" were "widely reported by the worldwide
media")). Thus, as the Court put it, Plaintiffs cannot state a securities fraud claim when "the

truth was all over the market." White, 2004 WL 1698628, at *12 (emphasis added).®

7 While in Ganino v. Citizens Utilities Co., 228 F.3d at 167, the Second Circuit held that the
truth-on-the-market defense "is rarely an appropriate basis for dismissing a § 10(b) complaint
for failure to plead materiality," in White v. H & R Block, Inc., this court explained that
"rarely appropriate” is not the same as “never appropriate." 2004 WL 1698628, at *12. Here,
the Court need not reach the "truth on the market" defense as Plaintiffs do not, nor could they,
state an omissions claim given that the allegedly omitted information was publicly disclosed
in the market. Nonetheless, to the extent the Court considers this defense, this case falls
within the rare exception discussed in Ganino and applied in White and the cases cited above.

In White v. H&R Bock, Inc., the Court explained that plaintiffs cannot have it both ways.
Plaintiffs cannot claim they are entitled to a presumption that the stock price reflected

defendants' purported misstatements, but not other statements made by defendants and
(cont'd)

18



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 28 of 46

III. THE ISOLATED AFFIRMATIVE STATEMENTS CHALLENGED DURING
THE PUTATIVE CLASS PERIOD ARE ALSO NOT ACTIONABLE

Additionally, Plaintiffs cherry-pick three random statements allegedly made after
the April 8 apology, but none of them support a securities fraud claim. Plaintiffs point to (i) an
interview by television talk show host Charlie Rose with James Murdoch; (ii) a letter from
Rebekah Brooks regarding a 2003 comment she made to the Home Affairs Committee and (iii)
News Corp.'s revised 2011 Standards of Conduct. (CAC 99 154-156, 160-166). Plaintiffs
mischaracterize the contents of these statements and argue that — not individually — but allegedly
"[t]aken together," they were somehow false and misleading. (CAC 9 157). Plaintiffs
selectively quote from portions of James Murdoch's April 8, 2011 interview with Charlie Rose.
For example, in answering informal questions at a seminar, James Murdoch said that it felt like
the "world [was] collapsing" and that, while "you talk about a reputation crisis," News Corp. was
"doing really well." (CAC q 154). Plaintiffs identify nothing to suggest that he was perpetuating
a fraud or that he did not believe that News Corp.'s business was "doing really well." (/d.). See
Solow, 2012 WL 1813277, at *4 (granting motion to dismiss securities fraud claims and holding
that defendant was under no duty to direct conclusory accusations at itself or to characterize
company's behavior in a pejorative manner).

With respect to an April 11, 2011 letter that Rebekah Brooks wrote to the Home
Affairs Committee, Plaintiffs do not allege an actionable misstatement. First, there are no
allegations that this letter was made on behalf of, or authorized by, News Corp. See Janus, 131 S.

Ct. at 2302. In fact, Plaintiffs concede that Ms. Brooks wrote this letter solely to clarify a

(cont'd from previous page)
numerous newspaper articles. 2004 WL 1698628, at *12 (market price of a stock is
presumed to reflect a// publicly available information).

19



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 29 of 46

comment that she made to a Parliamentary committee eight years earlier in 2003, when she was
editor of The Sun. (CAC 9 156). Second, nowhere in this letter does she discuss voicemail
interception at News of the World. (CAC q 156; Ex. W). Third, Ms. Brooks' letter does not
constitute a "statement" actionable under the securities laws. As Plaintiffs acknowledge, this
was a letter written to a member of a United Kingdom government committee. (CAC q 155). It
was not directed to investors of the parent, News Corp., and certainly there are no allegations in
the Complaint demonstrating that the letter was intended to commit securities fraud on News
Corp. investors. See, e.g., Lindblom v. Mobile Telecomms. Techs. Corp., 985 F. Supp. 161, 163
(D.D.C. 1997). Indeed, to hold this letter actionable would extend the reach of the securities
laws far beyond that which was intended by Congress and would subject anyone to a securities
fraud claim for any comment made anywhere in the world regardless of its intended purpose no
matter how remote from transactions in United States' securities.

Lastly, News Corp.'s revision in May 2011 of its Standards of Conduct does not
as a matter of law support a securities fraud claim. (CAC 99 160-166). Neither the existence of
a code of conduct nor the violation of such code could alone support a securities fraud claim.
See, e.g., City of Roseville Emps. Ret. Sys. v. Horizon Lines, Inc., 686 F. Supp. 2d 404, 415 (D.
Del. 2009) (courts have "soundly rejected" the notion that issuance of a code of ethics could
import Section 10(b) liability), aff’d, 442 F. App'x 672 (3d Cir. 2011); Andropolis v. Red Robin
Gourmet Burgers, Inc., 505 F. Supp. 2d 662, 685-86 (D. Col. 2007). In particular, courts have
held that a company's code of conduct "is [not] equivalent to a representation that the code is not
being violated" and therefore cannot be considered false or misleading. Horizon Lines, Inc., 686
F. Supp. 2d at 415; see also Andropolis, 505 F. Supp. 2d at 686 (codes of conduct are "inherently

aspirational" and cannot be a representation that all officers and directors are following them).

20



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 30 of 46

"[I]t simply cannot be that every time a violation of that code occurs, a company is liable under
federal law for having chosen to adopt the code at all, particularly when the adoption of such a
code is effectively mandatory" under SEC rules. Andropolis, 505 F. Supp. 2d at 686; Horizon
Lines, Inc., 686 F. Supp. 2d at 415. Moreover, Plaintiffs' contention that News Corp.'s Standards
of Conduct were a representation that no wrongdoing occurred is inconsistent with the standards
themselves, which provide guidelines and procedures for reporting wrongdoing. (CAC 99 160-
166; Ex. X). Furthermore, contrary to Plaintiffs' assertions that the revision evinced an intent to
commit securities fraud, the more compelling inference is that the revised code demonstrates that
News Corp. was proactively and responsibly reacting to the events as they unfolded and was
reaffirming that [t]he "Company expects that every employee, at every level, will strive to

conduct himself or herself with integrity." (Ex. X, at 49).?

? For these same reasons, Plaintiffs' challenges to News Corp.'s earlier 2006 Standards of
Conduct are not actionable. (CAC 9 82-88). See Horizon Lines, Inc., 686 F. Supp. 2d at 415
(holding that neither the publishing of a code of conduct nor the violation of such code could
alone support a securities fraud claim); Andropolis, 505 F. Supp. 2d at 686. Likewise,
Plaintiffs' challenges to other pre-Class Period statements, including R. Murdoch's statements
were he essentially reiterated News Corp.'s Standards Of Business Conduct (CAC 99 90, 131-
133), are not actionable. For example, R. Murdoch allegedly said prior to the Class Period that
(1) "illegal taping by a private investigator . . . is not part of our culture anywhere in the world.
Least of all in Britain." (CAC 9 90); (ii) "[w]e have very, very strict rules. . . . If any evidence
comes to light, we would take immediate action as we did before" (CAC q 131); and (iii) "[w]e
will vigorously pursue the truth — and we will not tolerate wrongdoing." (CAC 9§ 133). These
statements were all true when made and essentially track News Corp.'s established policies
prohibiting journalist misconduct. See In re IBM Corporate Sec. Litig., 163 F.3d at 109 (no
duty to correct if statement not false when made). In any event, because these statements are
plainly aspirational, R. Murdoch had no duty to correct them. See ECA & Local 134 IBEW
Joint Pension Trust of Chic., 553 F.3d at 205-06 (affirming dismissal; finding statements
regarding company's "highly disciplined risk management and its standard-setting reputation
for integrity" were non-actionable "puffery" under the law).

21



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 31 of 46

IV.  THE PRE-CLASS PERIOD STATEMENTS ARE NOT ACTIONABLE
A. There Is No Duty To Correct The Alleged Pre-Class Period Statements

Despite the fact that the alleged putative Class Period in this action consists of
five months in 2011 (CAC 9 1), Plaintiffs rest half their Complaint on statements allegedly made
as much as five years ago. (CAC 9 81-134). Plaintiffs allege that these pre-Class Period
statements were knowingly false before the putative Class Period (CAC 9§ 138) and that they
"remained alive" indefinitely as to be actionable under some endless duty to correct. (CAC at p.
31). Plaintiffs are wrong as a matter of law.

As the Second Circuit has made clear, a "'defendant .. . is liable only for those
statements made during the class period." Lattanzio, 476 F.3d at 153 (quoting In re IBM
Corporate Sec. Litig., 163 F.3d at 107). In Lattanzio, the Second Circuit affirmed dismissal of
securities claims based on challenges to statements made three months before the start of the
class period — much less where, as here, Plaintiffs challenge statements made years prior to the
Class Period (see, e.g., CAC 9 81-134). See id. at 153; see also In re IBM Corporate Sec. Litig.,
163 F.3d at 107 (defendant not liable for alleged misstatement when made one day prior to class
period). The Second Circuit also rejected the plaintiffs' attempt to "surmount this hurdle" by
arguing that the defendant had a "duty to correct" alleged misstatements that "extended into the
Class Period." Lattanzio, 476 F.3d at 153-54. The Second Circuit explained that, even assuming
there was a "duty to correct," such duty arose when the defendant learned that its prior statement
was untrue. /d. The Second Circuit held that, where, as is the case here, a plaintiff alleges that
the defendants became aware of errors prior to the Class Period (CAC 74, 9, 11, 16, 43,77,
80-81, 137-140, 142), such cannot as a matter of law constitute any actionable securities claim

during the Class Period. See Lattanzio, 476 F.3d at 154 (affirming dismissal and holding that a

22



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 32 of 46

duty to correct claim could only arise (i) if and when a defendant becomes aware that his prior
statement was false and (ii) if such occurred within the alleged class period).

As the Second Circuit explained, to hold otherwise would permit a plaintiff to
allege that any pre-class period knowing misstatement which remained uncorrected would
"endless[ly]" be actionable under an omission theory — thereby circumventing the settled rule
that a defendant is liable "only for those statements made during the class period." Lattanzio,
476 F.3d at 154 (explaining if the court adopted plaintiff's duty to correct argument "little would
be left" of the "limitation" that only statements made during the class period are actionable)
(citing In re The Warnaco Grp., Inc. Sec. Litig., 388 F. Supp. 2d 307, 315 (S.D.N.Y. 2005)
(recognizing that if the court were to adopt plaintiffs' endless breach argument, "all knowing
misstatements made before the class period, which remain uncorrected, would be actionable
within the class period on an omission theory")); see also In re Openwave Sys. Sec. Litig., 528 F.
Supp. 2d 236, 254 (S.D.N.Y. 2007) (a plaintiff cannot hold defendants liable on the theory that
they are in "'endless breach™ of some "nebulous 'duty to correct™) (citations omitted). For this
reason alone, Plaintiffs' claims premised on statements made before the Class Period are
inactionable as a matter of law.'”

B. The News Corp. Defendants and NI Group Had No Duty To Correct Statements
They Did Not Make

A defendant has no duty to correct statements it did not make. See Janus, 131 S.
Ct. at 2302; In re Bristol-Myers Squibb Sec. Litig., 312 F. Supp. 2d 549, 560 (S.D.N.Y. 2004)

("A party has no duty to correct statements not attributable to it."). See also Ho v. Duoyuan

10" Plaintiffs perhaps contrive this non-actionable "duty to correct" theory because they seek to

challenge statements made years prior to the Class Period that would otherwise be barred by
the statute of limitations. See Cohain v. Klimley, No. Civ 10584(PGG), 2010 WL 3701362,
at *7 (S.D.N.Y. Sept. 20, 2010) (Gardephe, J.).

23



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 33 of 46

Global Water, Inc., No. 10 Civ. 7233 (GBD), 2012 WL 3647043, at *16 n.13, 19-20 (S.D.N.Y.
Aug. 24, 2012) (parent umbrella not liable for member's statements and individuals not liable for
failing to correct statements made by others).

Nonetheless, Plaintiffs seek to hold the News Corp. Defendants liable for failing
to correct pre-Class Period statements, nearly all of which they did not make. For example,
Plaintiffs point to (i) editorials in The Sun and News of the World, (ii) public testimony or
communications by subsidiary employees directed at Parliament and (iii) press releases
published by News Corp. subsidiaries. (See, e.g., CAC 41 92-96, 100-118, 120, 122-125, 127,
137(c)-(h)). However, the fact remains that these pre-Class Period statements were not made by
News Corp. or employees of News Corp. (/d.). See Janus, 131 S. Ct. at 2303; Ho, 2012 WL
3647043, at *16 n.13 (non-"maker" has no duty to correct because such would be "in tension
with Janus"), at *19-20 (umbrella corporation not liable under § 10(b) for influence over
member company statements); see also Fulton Cnty. Emps. Ret. Sys. v. MGIC Inv. Corp., 675
F.3d 1047, 1051-52 (7th Cir. 2012)(Easterbrook, C.J.) (rejecting plaintiff's claim that entity had
duty to correct statement made by employees of company in which it held interest; noting that
ruling otherwise would be contrary to Janus).!' Plaintiffs cannot evade this controlling authority
by deliberately misidentifying the author of the challenged pre-Class Period statements — i.e.,

alleging that "News Corp." made certain statements that were plainly made by subsidiaries or

' See also United States v. Schiff, 602 F.3d 152, 165-68 (3d Cir. 2010) (officer had no duty to
rectify statements of another officer as liability would be limitless); Raab v. Gen. Physics
Corp., 4 F.3d 286, 288 (4th Cir. 1993) ("The securities laws . . . do not require the company
to police statements made by third parties for inaccuracies, even if the third party attributes
the statement to [the company].").

24



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 34 of 46

employees of subsidiaries, not by any of the News Corp. Defendants.'* See In re JP Morgan,
2012 WL 1097821, at *12 (rejecting plaintiffs' theory when contradicted by data provided by
plaintiff); Rapoport v. Asia Elecs. Holding Co., 88 F. Supp. 2d 179, 184 (S.D.N.Y. 2000) ("If
[incorporated] documents contradict the allegations of the . . . complaint, the documents

control . . .."). NI Group also cannot face securities fraud liability for pre-Class Period
statements NI Group or any of its officers did not make. (See, e.g., CAC q 137(f) (testimony by
employees of subsidiary NGN); Id. 9 137(g) (testimony by former officer of NI Group); id. 4 137
(h) (letter by News of the World editor)). See also Janus, 131 S. Ct. at 2303; Ho, 2012 WL
3647043, at *16 n.13; Lindblom, 985 F. Supp. at 163 ("A wholly owned corporate subsidiary of a
corporate parent is not liable for the . . . statements of its parent corporation.").

V. PLAINTIFFS FAIL TO PLEAD PARTICULARIZED FACTS OF SCIENTER

Other infirmities aside, Plaintiffs' Complaint fails adequately to plead scienter —
i.e., "facts that give rise to a strong inference of fraudulent intent" by the News Corp. Defendants
or NI Group to commit securities fraud. Teamsters, 2010 WL 882883, at *9. "In the Second
Circuit, a 'strong inference' of scienter 'may be established either (a) by alleging facts to show
that defendants had both motive and opportunity to commit fraud, or (b) by alleging facts that
constitute strong circumstantial evidence of conscious misbehavior or recklessness." Id. (citation
omitted). Under either approach, Plaintiffs must plead a strong inference of scienter as to each

defendant that is "'cogent and at least as compelling as any opposing inference" of non-

"2 Plaintiffs misidentify the makers of statements repeatedly throughout their Complaint. (See,

e.g., CAC q 98 (misquoting Guardian article by stating that "News Corp." paid settlement
money when paying entity was NGN); CAC 9 100-101, 106 (misidentifying press release as
issued by "News Corp." when they were issued by NI Group); CAC 99 127-28
(mischaracterizing letter from an employee of a subsidiary as being "News Corp.'s" response);
CAC Y 137(c) (incorrectly referring to Clive Goodman as a "News Corp." employee when he
was employed by a subsidiary)).

25



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 35 of 46

fraudulent intent. Id. (quoting Tellabs, Inc. v. Makor Issues & Rights, Ltd., 551 U.S. 308, 324
(2007)).

Plaintiffs do not allege that any of the Defendants engaged in any News Corp.
stock sales or other suspicious trading activity. This failure alone raises a non-culpable inference
that undercuts scienter. See In re Sec. Capital Assurance, Ltd. Sec. Litig., 729 F. Supp. 2d 569,
594 (S.D.N.Y. 2010) ("That Defendants . . . did not sell their stock prior to a price drop
'suggest[s] the absence of any nefarious motives."') (citation omitted). Indeed, "nothing in the
Complaint indicates 'that [D]efendants benefited in some concrete and personal way from the
purported fraud." See Teamsters, 2010 WL 882883, at *9.

Instead, Plaintiffs rely on generic motive allegations that could be ascribed to any
corporate officer or for-profit enterprise. Plaintiffs allege that the News Corp. Defendants were
motivated to keep their discovery of new information about News of the World "under wraps" so
as to not interfere with regulatory approval of its proposal to acquire U.K. broadcasting company,
British Sky Broadcasting Group ple ("BSkyB"). (CAC 4 147). Such generic motive allegations
"fall squarely within the category deemed insufficient [by the Second Circuit]." Teamsters, 2010
WL 882883, at *9 (citing Kalnit v. Eichler, 264 F.3d 131, 139, 141 (2d Cir. 2001) (holding that
"the desire to achieve the most lucrative acquisition proposal can be attributed to virtually every
company seeking to be acquired" and does "not establish scienter")); see also Chill v. Gen. Elec.
Co., 101 F.3d 263, 268 (2d Cir. 1996) (parent company's "motive to maintain the appearance of
corporate profitability, or of the success of an investment, will naturally involve benefit to a
corporation, but does not 'entail concrete benefits"); Tamar v. Mind C.T.1., LTD., 723 F. Supp.
2d 546, 555 (S.D.N.Y. 2010) ("The motives ascribed by Plaintiff . . . [to] pursue strategic

acquisitions . . . have been routinely rejected by courts within the Second Circuit as insufficient

26



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 36 of 46

to establish scienter."). Such allegations are routinely rejected as inadequate to raise a strong
inference of scienter and they are no more compelling here. Id. Furthermore, as the Second
Circuit explained in Kalnit, seeking to achieve a successful merger proposal "does not
demonstrate [D]efendants' intent to benefit themselves at the expense of the shareholders
because the shareholders themselves would benefit from a superior transaction." 264 F.3d at 140.

In addition, Plaintiffs' theory is not even plausible, let alone cogent or compelling.
The notion that News Corp. was deliberately keeping evidence about News of the World's
interception "under wraps" is belied by the widely publicized reopening of the police
investigation in January 2011, and the public apologies in April 2011, both in the midst of News
Corp.'s BSkyB non-binding proposal. (CAC 99 147, 152; Exs. A-J, O-V). Had Defendants
intended to "deliberate[ly] cover up" this information, NI Group would not have searched for
new evidence, voluntarily turned it over to authorities, reopened the investigation and then
publicly disclosed these efforts prior to receiving final regulatory approval of the BSkyB
proposal. (CAC qq 152, 174; Exs. A-C, H-J). NI Group's disclosures and the re-opening of the
investigations also further undercut any inference of scienter, as "[i]t is hard to see what benefits
accrue from a short respite from an inevitable day of reckoning." Shields v. Citytrust Bancorp,
Inc., 25 F.3d 1124, 1130 (2d Cir. 1994)."

Moreover, where, as here, alleged misconduct occurred at a newspaper owned by

a subsidiary (which was several layers down the corporate chain), a plaintiff faces an even

" To the extent Plaintiffs are arguing that Rupert or James Murdoch were motivated to engage

in fraud to protect their professional reputations, the Court has held that such allegations are
"at the very least, strained." In re Loral Space & Commc'ns Ltd. Sec. Litig., No. 01 Civ.
4388(JGK), 2004 WL 376442, at *7 (S.D.N.Y. Feb. 27, 2004) (rejecting allegation because
"[1]t would be difficult to find a corporate officer who does not wish to protect his or her
professional reputation").

27



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 37 of 46

greater burden of alleging scienter as to the parent company and its officers. Because Plaintiffs
fail to allege particularized facts that anyone at the parent company had undisclosed knowledge
about voicemail interception at News of the World,'* they do not and cannot plead scienter
against News Corp. See Frederick v. Mechel OAO, 475 F. App'x 353, 356 (2d Cir. 2012); Chill,
101 F.3d at 269; In re Baesa Sec. Litig., 969 F. Supp. 238, 242-43 (S.D.N.Y. 1997); see also
Teamsters Local 445 Freight Div. Pension Fund v. Dynex Capital Inc., 531 F.3d 190, 197 (2d
Cir. 2008) (no corporate scienter given that no person at company who was "responsible for the
statements made to investors" had requisite scienter).

There is a "significant burden" on a plaintiff seeking to state a fraud claim against
a parent company for misconduct that occurred at one of its subsidiaries. Chill, 101 F.3d at 269-
70. As the Second Circuit has held, "[f]raud cannot be inferred simply because [the parent]
might have been . . . concerned about the activity at [the subsidiary]." Id.; see also id. at 271
("[I]ntentional misconduct or recklessness cannot be presumed from a parent's reliance on its
subsidiary's internal controls."). Here, Plaintiffs fail to plead particularized facts that News Corp.

acted recklessly or with an intent to defraud its investors by failing to disclose conduct that

'* As to Rupert Murdoch and James Murdoch, there are no particularized facts establishing a
strong inference that they had any involvement, or possessed material undisclosed
information, regarding the alleged misconduct at News of the World that was not otherwise
disclosed. Any information that the Murdochs allegedly possessed was either admittedly
already in the public domain or promptly disclosed upon receipt. (See, e.g., CAC 9 57-65,
70, 98 138(f)). See Borochoff, 2008 WL 2073421, at *8 (holding that defendants' disclosure
of information "rebuts any intent to defraud by concealing information"), aff'd sub nom. Avon
Pension Fund v. GlaxoSmithKline PLC, 343 F. App'x 671 (2d. Cir. 2009); White, 2004 WL
1698628, at *12 (no scienter given the wealth of public information on allegedly concealed
conduct). Moreover, there is tellingly not a single "confidential witness," let alone one that
would suggest that News Corp. or the Murdochs were aware of information contrary to any
of News Corp's disclosures. See City of Monroe Emps.' Ret. Sys., 2011 WL 4357368, at *1
(dismissing action; noting that "plaintiffs d[id] not rely on a single confidential witness" to
support their allegations).

28



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 38 of 46

occurred at a newspaper that was owned by a foreign subsidiary. See In re Baesa Sec. Litig., 969
F. Supp. at 243 (dismissing 10(b) claim against parent because "a subsidiary's fraud cannot
automatically be imputed to its corporate parent”" and a parent's "mere knowledge of [subsidiary's]
mismanagement" does not create a sufficient inference of parent's knowledge of subsidiary's
alleged wrongdoing)."

Furthermore, Plaintiffs' generalized allegation that the News Corp. Defendants
had "close relationships" with "participants in the illegal conduct" and that they "conceal[ed]
their alleged misconduct in order to avoid criminal and civil liability for their actions" (CAC 9
139; see also, e.g., CAC 99 32-34) is conclusory and entirely unfounded.. See, e.g., Campo v.
Sears Holdings Corp., 371 F. App'x 212, 216 n.3 (2d Cir. 2010) (rejecting as "deficient"
conclusory allegation that defendants' motive was to "prevent [their] earlier machinations from
coming to light"); Kalnit, 264 F.3d at 140 (characterizing an “avoidance of personal liability
motive” as “too speculative and conclusory to support scienter’); City of Philadelphia v.
Flemings Cos., 264 F.3d 1245, 1269-70 (10th Cir. 2001) (holding that desire to avoid future

litigation was an incognizable "shared business motive" generic to all corporations).

15 See also Horizon Lines, Inc., 442 F. App'x at 677 (parent not liable for securities fraud where

direct subsidiary engaged in misconduct because those who made statements on behalf of
parent did not have scienter as to subsidiary misdconduct); Globis Capital Partners, L.P. v.
Stonepath Grp., Inc., 241 F. App'x 832, 835-37 (3d Cir. 2007) (failure to plead parent's
scienter where allegations of recklessness amounted to mere corporate mismanagement of
subsidiary, which does not support a securities fraud claim); In re Alpharma Sec. Litig., 372
F.3d 137, 149-50 (3d Cir. 2004) (complaint failed to allege that senior management who
made statements to securities market were aware of wrongdoing in Brazilian division); /n re
Bausch & Lomb, Inc. Sec. Litig., 592 F. Supp. 2d 323, 341 (W.D.N.Y. 2008) (dismissing
action; rejecting argument that parent "must have known" in advance about its foreign
subsidiary's misconduct that was later uncovered due to the investigation performed by the
parent); Pathfinder Mgmt., Inc. v. Mayne Pharma, Inc., No. 06-2204 (WIM), 2009 WL
4250061, at *9 (D.N.J. Nov. 25, 2009) (parent companies not liable for securities fraud based
on subsidiary employee misconduct).

29



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 39 of 46

Plaintiffs also do not sufficiently allege scienter against NI Group, which was the
immediate parent to News of the World's publisher, NGN. See Chill, 101 F.3d at 269. There are
no allegations in the Complaint whatsoever demonstrating that NI Group, or its officers, had a
compelling motive to commit securities fraud on stockholders of its parent, News Corp.'® See In
re Citigroup, Inc. Sec. Litig., 330 F. Supp. 2d 367,377 (S.D.N.Y. 2004) ("[A] plaintiff must
allege deceptive or manipulative conduct in connection with transactions in the securities the
plaintiff purchased or sold."") (emphasis added), aff’d, 165 F. App'x 928 (2d Cir. 2006); see also
Oughtred v. E*Trade Fin. Corp., No. 08 Civ. 3295 (SHS), 2011 WL 1210198, at *12 (S.D.N.Y.
Mar. 31, 2011); Pugh v. Tribune Co., 521 F.3d 686, 698 (7th Cir. 2008) (no scienter as to
subsidiary newspaper employees where plaintiffs did not allege that subsidiary employees were
motivated to commit securities fraud to benefit the parent company); Lindblom, 985 F. Supp. at
163."

Moreover, far from suggesting an intent to commit securities fraud, the non-
culpable inferences from the Complaint are that as NI Group discovered additional voicemail
interception in late 2010 and thereafter, it publicly disclosed that evidence, voluntarily turned it

over to the Police and cooperated with authorities. (CAC 99 77, 152). See Tellabs, Inc., 551 U.S.

' Plaintiffs do not plead particularized facts of scienter against Les Hinton or Rebekah Brooks,
who were former officers of NI Group. As to Mr. Hinton, he could not have scienter during
the Class Period, as Plaintiffs concede that he left NI Group three years prior to the Class
Period in January 2008. (CAC 9 27). With respect to Ms. Brooks, there are no particularized
allegations that the statement she made during the Class Period was knowingly false or that
she had any motive to commit securities fraud on News Corp. investors.

7" NI Group is a private wholly owned subsidiary with no public stock. (CAC q24). It cannot

face securities fraud liability for making, or failing to correct, statements that were not made
in connection with or intended to deceive investors in securities of its parent, News Corp.
See Lindblom, 985 F. Supp. at 163; see also LaSala v. Bank of Cyprus Pub. Co., 510 F. Supp.
2d 246, 276 (S.D.N.Y. 2007) (holding that "any connection to securities [was] simply too
attenuated"); Hemming v. Alfin Fragrances, Inc., 690 F. Supp. 239, 244-45 (S.D.N.Y. 1988).

30



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 40 of 46

at 326; In re JP Morgan, 2012 WL 1097821, at *14 ("Because Plaintiff has not pled facts
demonstrating 'corresponding fraudulent intent,' his allegations that JP Morgan failed to comply
with industry standards are insufficient to establish scienter.") (citation omitted). Moreover, NI
Group throughout made public disclosures about its continuing investigations. See Borochoff,
2008 WL 2073421, at *8 (no intent to defraud if information was disclosed); see also In re PXRE
Grp., Ltd., Sec. Litig., 600 F. Supp. 2d 510, 533-34 (S.D.N.Y. 2009) (holding that "[p]laintiff's
inference of scienter is further belied by . . . Defendants' willingness to issue a steady stream of
press releases"), aff’d sub nom. Condra v. PXRE Grp., Ltd., 357 F. App'x 393 (2d Cir. 2009).
Furthermore, as the Second Circuit has explained, investigations launched upon discovery of
misconduct are "a prudent course of action that weaken[] rather than strengthen[] an inference of
scienter." Slayton v. Am. Express Co., 604 F.3d 758, 777 (2d Cir. 2010).

Pugh v. Tribune Co., 521 F.3d 686 (7th Cir. 2008), is squarely on point. In that
case, plaintiff stockholders brought a putative securities class action against Tribune Company,
its officers and employees of its subsidiary newspapers, Newsday and Hoy. Id. at 690-91. The
action arose out of the fraudulent misconduct by the newspapers' employees of deliberately
overstating their circulation figures to charge higher advertising rates. Id. To effectuate the
fraud, employees at the subsidiary newspapers employed such schemes as preparing false
affidavits, directing subordinates to pay distributors for bogus deliveries of newspapers and
delivering newspapers to people who had not paid for them. /d. Criminal charges were brought
against several of the newspaper employees and many pled guilty to the fraud. Id. at 691 n.1.

The Seventh Circuit affirmed dismissal of the action with prejudice despite the
fact that several of the newspapers pled guilty to serious criminal fraud, because the plaintiffs

had not pled securities fraud. Id. at 702. Specifically, the Seventh Circuit found that the

31



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 41 of 46

plaintiffs had not pled a strong inference of scienter against Tribune and its officers given that

the Tribune (i) commenced an investigation into the alleged fraud, and (ii) as the investigation
continued and more information became available, it disclosed it to the public. Id. at 695.
According to the Seventh Circuit, "[t]his is exactly what they should have done." Id. The
Seventh Circuit also found that the plaintiffs failed to plead scienter against the subsidiary
employees as there were no particularized facts that these employees intended to commit
securities fraud on the parent's investors. Id. at 696-97. See also, e.g., Horizon Lines, Inc., 686 F.
Supp. 2d at 425-27 (dismissing securities action despite allegations that subsidiary employees
engaged in an illegal rate-fixing scheme because such criminal misconduct did not equate to
securities fraud), aff'd, 442 F. App'x at 675.

VI. CLAIMS OF MISMANAGEMENT DO NOT STATE A SECURITIES FRAUD
CLAIM

Even if Plaintiffs disagree about how the misconduct at News of the World was
handled, their claims sound in mismanagement, which does not as a matter of law state a
securities fraud claim. (See, e.g., CAC 9 4 ("[D]efendants failed to exert their control to prevent
the activities from occurring, continuing or being publicly concealed."); id. 4 80 (alleging
"failings of corporate governance")). It is well-settled that a plaintiff cannot bootstrap
mismanagement claims into a federal securities law action. See Santa Fe Indus., Inc. v. Green,
430 U.S. 462, 477 (1977) (explaining that Congress did not intend to bring instances of corporate
mismanagement within the scope of § 10(b)); In re Citigroup, 330 F. Supp. 2d at 375
("[A]llegations of mismanagement, even where a plaintiff claims that it would not have invested
in an entity had it known of the management issues, are insufficient to support a securities fraud

claim.").

32



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 42 of 46

VII. PLAINTIFFS CANNOT PLEAD TRANSACTION CAUSATION

Plaintiffs' claims should also be dismissed for the separate and independent reason
that they fail to adequately allege transaction causation. The Second Circuit has explained that
transaction causation is "akin to reliance" and requires a plaintiff to plead that "'but for the
claimed misrepresentations or omissions, the plaintiff would not have entered into the
detrimental securities transaction."' Lentell, 396 F.3d at 172 (citation omitted). Here, however,
as discussed infra, the putative Class members did not purchase News Corp. stock until well
after the facts which Plaintiffs allege were concealed were, in fact, revealed publicly. Therefore,
Plaintiffs cannot plead transaction causation. See, e.g., E.F. Hutton Grp., Inc., 991 F.2d at 1032
(holding that as a matter of law "[a]n investor may not justifiably rely on a misrepresentation if,
through minimal diligence, the investor should have discovered the truth"); see also City of
Pontiac Gen. Emps Ret. Sys., 637 F.3d at 176 (observing reliance and causational problems
where facts came to light prior to purchase).

VIII. PLAINTIFFS FAIL TO STATE A SECTION 20(a) CLAIM

"Because Plaintiff's Section 10(b) claim must be dismissed," the Section 20(a)
claim asserted against the same News Corp. Defendants and NI Group should "likewise be
dismissed." Teamsters, 2010 WL 882883, at *11; In re JP Morgan, 2012 WL 1097821, at *17.
Furthermore, for many of the same reasons addressed above, Plaintiffs have not pled any of the
other required elements of a Section 20(a) claim, including (i) actual control by each defendant
and (ii) controlling person's culpable participation in the primary violation. See In re Yukos Oil,
2006 WL 3026024, at *23 (no control person liability without showing that the controlling
person was in some meaningful sense a culpable participant in the fraud); see also In re
WorldCom, Inc. Sec. Litig., No. 02 Civ. 3288 (DLC), 2004 WL 1097786, *3 (S.D.N.Y. May 18,

2004) (parent/subsidiary relationship not a sufficient basis alone to infer control).

33



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 43 of 46

IX. NI GROUP SHOULD BE DISMISSED FROM THE ACTION DUE TO LACK OF
PERSONAL JURISDICTION

Plaintiffs have failed to plead facts sufficient to establish personal jurisdiction
over NI Group, a private United Kingdom corporation. "On a motion to dismiss pursuant to
Rule 12(b)(2), plaintiffs bear the burden of establishing the court's jurisdiction over the
defendants." In re Rhodia S.A. Sec. Litig., 531 F. Supp. 2d 527, 542 (S.D.N.Y. 2007). To satisty

m

this burden, a "'plaintiff must plead facts which, if true, are sufficient in themselves to establish
jurisdiction."" Tamam, 677 F. Supp. 2d at 725 (holding that the court need not "draw
'argumentative inferences' in the plaintiff's favor" and "conclusory non-fact-specific
jurisdictional allegations" will not establish a prima facie showing of jurisdiction) (citations
omitted). Specifically, a plaintiff must establish that the defendant has sufficient "minimum
contacts" to comport with due process such that the defendant could foresee being haled into the
forum state. See In re Rhodia S.A. Sec. Litig., 531 F. Supp. 2d at 542; see also Tamam, 677 F.
Supp. 2d at 731 (explaining that a plaintiff must establish that the defendant had sufficient

m

contacts with the forum such that "'maintenance of the suit does not offend traditional notions of

fair play and substantial justice"") (citation omitted); Bayer Schera Pharma AG v. Sandoz, Inc.,
No. 08 Civ. 03710 (PGG), 2009 WL 440381, at *6 (S.D.N.Y. Feb. 18, 2009) (Gardephe, J.)

(holding that court lacked personal jurisdiction over party).'®

'S "Prior to discovery, a plaintiff challenged by a jurisdiction testing motion may defeat the

motion by pleading in good faith, see Fed. R. Civ. P. 11, legally sufficient allegations of
jurisdiction." Ball v. Metallurgie Hoboken-Overpelt, S.A., 902 F.2d 194, 197 (2d Cir. 1990).
At this stage of litigation and because the burden is on Plaintiffs to demonstrate personal
jurisdiction, NI Group does not need to submit an affidavit with respect to lack of contacts
with the United States; nor is it otherwise requesting an evidentiary hearing as it is clear that
the allegations do not suffice to establish a prima facie showing of personal jurisdiction. See,
e.g., Credit Lyonnais Sec. (USA), Inc. v. Alcantara, 183 F.3d 151, 153 (2d Cir. 1999) ("[T]he
court need only determine whether the facts alleged by the plaintiff, if true, are sufficient to

establish [personal] jurisdiction; no evidentiary hearing or factual determination is necessary
(cont'd)

34



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 44 of 46

Here, the Complaint fails to allege facts establishing that NI Group has sufficient
minimum contacts within the forum state to warrant it being haled into this court. Instead, the
Complaint acknowledges that NI Group is a United Kingdom corporation and appears to premise
jurisdiction on an allegation relating to its subsidiary, NGN, as the publisher of four United
Kingdom newspapers. (CAC 4 24). Paragraph 24 of the Complaint generally alleges that NI
Group — "through NGN and its newspapers" — allegedly "solicits advertisers from the United
States" and that NGN's United Kingdom newspapers have United Kingdom "websites accessible
from the United States." (/d. (alleging ".uk" website addresses)). However, Plaintiffs'
generalized allegations regarding the United Kingdom subsidiary, NGN, are insufficient to
establish personal jurisdiction over the parent, NI Group. See Jazini v. Nissan Motor Co., 148
F.3d 181, 184 (2d Cir. 1998) (refusing to find personal jurisdiction based on parent/subsidiary
relationship); see also Cent. States, Southeast & Southwest Areas Pension Fund v. Reimer
Express World Corp., 230 F.3d 934, 943 (7th Cir. 2000) (holding that constitutional due process
requires that personal jurisdiction cannot be premised alone on parent/subsidiary relationship);
Pathfinder Mgmt. v. Mayne Pharma PTY, No. 06-CV-2204 (WJM), 2008 WL 3192563, at *5-7
D.N.J. Aug. 5, 2008).

Moreover, Plaintiffs' allegations that the United Kingdom newspapers' websites
were accessible from the United States, and that the papers purportedly solicited United States
advertisers, considered, individually or together, fall far short of the minimum contacts required

by the due process requirements even as to the newspapers or NGN, let alone NI Group. Courts

(cont'd from previous page)
for that purpose."); Madison Models, Inc. v. Casta, No. 01 Civ. 9323 (LTS)(THK), 2003 WL
21978628, at *2, *6 (S.D.N.Y. Aug. 20, 2003) (dismissing complaint without evidentiary
hearing for failure to satisty prima facie burden of alleging facts establishing personal
jurisdiction).

35



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 45 of 46

have held that the mere existence of an international website is not enough, by itself, to subject a
defendant to personal jurisdiction in the forum state. See, e.g., Scottevest, Inc. v. AyeGear
Glasgow Ltd., No. 12 Civ. 851 (PKC), 2012 WL 1372166, at *3-4 (S.D.N.Y. Apr. 17, 2012);
Bensusan Rest. Corp. v. King, 937 F. Supp. 295, 301 (S.D.N.Y. 1996) (creating a website "may
be felt nationwide — or even worldwide — but, without more, it is not an act purposefully directed
toward the forum state"), aff'd, 126 F.3d 25 (2d Cir. 1997). Also, Plaintiffs' allegation that the
newspapers allegedly solicited United States advertisers is insufficient to confer jurisdiction. See
Realuyo v. Villa Abrille, No. 01 Civ. 10158 (JGK), 2003 WL 21537754, at *3-4 (S.D.N.Y. July 8,
2003), aff'd, 93 F. App'x 297 (2d Cir. 2004); see also Wood v. Santa Barbara Chamber of
Commerce, Inc., 705 F.2d 1515, 1522 (9th Cir. 1983).

Accordingly, NI Group should be dismissed from this action for lack of personal

jurisdiction.

36



Case 1:11-cv-04947-PGG Document 47 Filed 11/30/12 Page 46 of 46

CONCLUSION

For all of the reasons set forth above, the Complaint should be dismissed with

prejudice against News Corp., NI Group, K. Rupert Murdoch and James Murdoch.

Dated: New York, New York
September 25, 2012

Respectfully submitted,

/s/ Jay B. Kasner
Jay B. Kasner (jay.kasner@skadden.com)
Scott D. Musoff (scott.musoff@skadden.com)
Rachel J. Barnett (rachel.barnett@skadden.com)
SKADDEN, ARPS, SLATE,
MEAGHER & FLOM LLP
Four Times Square
New York, New York 10036
Phone: (212) 735-3000
Fax: (212) 735-2000

Attorneys for Defendants News Corporation,
NI Group Limited, K. Rupert Murdoch and
James Murdoch

37





